JV Azija (Tajska, Laos in Kambodža)

Azija 5
11. april 2005

Pozdravljeni vsi skupaj!

Iz Phnom Penh pa sem se odpravila na jug Kambodže, do Tajskega zaliva v Sihanoukville. Celit »duševne rane«, dobil pa sončne opekline.
Že ob prihodu v Sihanoukville, me na avtobusni postaji pričaka vsaj 20 motoristov (taksistov) in predstavnikov hostlov, ki ponujajo »najugodnejše prenočitev« Ko najdem taksista, ki me bo odpeljal do želenega hostla, mi pove, da je do tja 5 km, v resnici pa jih je bilo samo kilometer in pol. Ko me je pripeljal do kraja, za katerega sva se dogovorila, se mi je le-ta zdel preblizu obale. Pogledal sem na zemljevid, ki sem ga imel v popotniškem vodiču Lonely Planet in ugotovil, da me ni pripeljal na dogovorjeno mesto. To sem mu tudi povedal. On pa je trdil, da imam starejšo izdajo vodiča in da je v tem času hostel spremenil ime. Šele ko sem vztrajal, da me naj odpelje do tja in sem mu zagrozil, da bo ostal brez dogovorjenega denarja, me je končno odpeljal.

Prvi dan sem se malo sprehajal po zelo lepi plaži (če odmislim vse odpadke in kanalizacijo, ki je speljana sredi plaže in hotela v morje). Peščene plaže so lepe, pa tudi voda je zelo čista.
Naslednji dan sem se odpravil na potapljanje na enega izmed otočkov .
Tako smo se zjutraj odpravili z malo ladjico na samoten otoček, okoli katerega je koralni greben. Greben je bil zelo lep, bogat z raznobarvnimi tropskimi ribami. Tukaj smo imeli nekaj uric za kopanje in sončenje. Jaz sem se odpravil na drugo stran otoka, kjer je bilo nekaj podobnega vojaški bazi. Sprehodil sem se po plaži, ki je rajska…pesek, palme in čisto morje. Ko sem se vrnil, smo imeli kosilo (na žaru pečene ribe, kruh in coca colo). A ta potapljaški dan si bom zapolnil predvsem po sončnih opeklinah, ki so bile tako hude, da skoraj celo noč nisem spal, in po tem, da mi je uspelo stopiti na morskega ježa – njegovo bodico še vedno čutim v nogi.
Naslednji dan pa sem si sposodil motor. Da je bila mera polna, so mi v hostlu dali kar 125ccm mrcino, ki sem jo le s težavo krotil. Odpravil sem se do nacionalnega parka in do slapov, ki so bili zaradi sušne dobe na žalost zelo pusti. Takrat sem spoznal, kako motoristi oziroma taksisti dobro živijo na račun turistov in popotnikov. Za ves dan vožnje sem porabil približno 4l bencina, za katerega sem odštel 4$, kar pomeni 800 tolarjev…za ta denar sem prevozil čez 200km, motorist-taksist pa te želi za 2-3km vožnjo »oskubit« za 1-1.5$!
Iz juga Kambodže me je pot vodila v Siem Reap k vsemogočnemu Angkora, kjer je tudi najbolj znani tempelj Ankor Wat.
Naslednje 3 dni sem si ogledal templje Angkorga. Vstopnina za 3 dni je 40$, vendar si v treh dneh ne moreš ogledati vseh 100 templjev.
Prvi dan sem si ogledal dva največja – Ankor Wat in The Bayon. Nato pa sem si sposodil kolo in se odpravil na ogled preostalih templjev. Tudi manjši so zelo zanimivi, pa še nobenega turista ne vidiš. Najbolj zanimivi so prodajalci hrane in pijače, ki te pričakajo pred vsakim vhodom v tempelj. Nadležni so. Da o prodajalkah spominkov ne izgubljam besed.
Edina stvar, kjer je bila cena fiksna, je bila masaža. Pa ne erotična kot ste verjetno najprej pomisli. Ena ura masaže me je stala 3$.
Najbolj pa sem bil navdušen nad arhitekturo templjev, ki so bili zgrajeni med 9 in 14 stoletjem – The Bayon, v katerem lahko vidimo obraze ljudi, in Ankor Wat, ki je bil višek arhitekture tistega časa. Vse je bilo narejeno in okrašeno z dletom in kladivom, kjer so se napake kiparjev kaznovale z usmrtitvijo…
Iz Kambodže pa nazaj na Tajsko, točneje v Bangkok, od koder sem imel polet v Slovenijo. V Bangkoku sem se počutil že povsem domačega. Ogromno popotnikov, nočnih lokalov in znamenitosti, tako da so mi zadnji dnevi zelo hitro minili.
Prvi večer sem doživel nočno življenje. Ja, kot so pingpong in podobni showi. Saj sem bil vendar v Bangkoku, ki je znan po takšnih showih.
Zadnji večer sem si ogledal še tajski boks, ki je najbolj znan in priljubljen tajski šport. Zmagovalce častijo kot bogove in nacionalne heroje. Ogled je vreden predvsem zaradi vzdušja v dvorani.. Ko se borba prevesi v ključni del, lahko doživiš tisti tekmovalni naboj…ko se navijači »bojujejo« skupaj z njim…ko glasno vzklikajo… Veliko ljudi s stavami zasluži veliko denarja, poraženci pa izgubijo dnevni ali celo mesečni zaslužek.

To je bilo potovanje po Tajski, Laosu in Kambodži.